torsdag

jag e tjock du e ful jag kan banta va kan du

ikväll har min kompis sandra klubb! ja det är väl några fler som håller i det men jag tycker hon håller i det mest. temat är djuphavet för där bor alla queera djur. hon ska va marulk och jag ska va skatt! lovar försöka återkomma med bilder, jag har köpt en haj. tänk guld och pärlor och stjöstjärnor och nät och neglige och tyll och stayups och högklackat, havshora typ. aesthetic. ska jobba faktiskt jag med så man kan ju säga att det är jag som har klubben! tänk va bra! ah ikväll på min klubb ska jag dela ut glowsticks och va värdinna typ så kom till bonden, sist va d asmycket folk typ 150 pers på lille bonden och alla va glada och dansade.


jag tänker att jag ska fara på jysk och köpa luftmadrass pga ska på närcon och sova sovsal men jag orkar inteeee det är fan långt till närmsta jysk plus de hugger säkert regnskog nånstans. får skaffa tjock pojkvän igen, han må ha varit ett svin men trevlig att sova på. som en madrass som kan gå själv, hur praktiskt?



istället kollar jag på selfies och ba fan va snygg jag va hur ska jag bli sådär snygg igen? samt tutorials på hur man gör håret lockigt som en porslinsdocka pga ska på meetup i helgen med lolitorna och vill look the part! oldschooltema = naturligt = helst inga peruker och va fan gör jag då!!! panik!!! mitt naturliga tillstånd är ju lösögonfransar och peruker.

va säger ni om denna pageant mom va! 


min egen mamma e hitflugen från umeå så hon och mormor och signe och tycho va hemma hos mig igår och åt fruktsallad. och jag pyntade en hatt mkt nöjd me den.
särskilt eftersom jag inte kan sy, jag fick iofs mvg i syslöjd men det var nog mest för att jag verkligen VILLE kunna. men jag har inget tålamod med något och sprättar ca 90 procent av tiden. därför vill jag tipsa alla som e som jag om..... LIMPISTOLEN!! det går fort det är kul man känner sig som en gud för man kan helt plötsligt limma fast allt på allt! eller vad sägs om kanske rosetter på sin ukulele? rosetter på sitt strykjärn? strykjärn på sin ukulele? sky is the limit!

dessa rosetter kunde dock även jag göra


sen tjafsade jag och mamma om lolita för som alla föräldrar e hon orolig att jag klär mig som jättebebis pga rädd för vuxenlivet eller vad det nu var. men vi blev sams och jag förklarade för tusende gången att jag gärna skulle va en jättebebis men vem skulle då betala räkningar och gå i skola och hänga i rålis och ragga karlar och äta restaurang? inte jag iaf? och jag skulle aldrig för den delen sitta och höka dag in och dag ut på japanska auktionssidor och köpa outfits för 3000 spänn med matchande väska och skor i perfekt rosa nyans heller direkt om jag ville va bebis.
 lolita är ett kreativt och roligt intresse. vissa samlar frimärken jag samlar klänningar. och limmar ihop accessoarer med varandra.

 därmeot hatar jag uppmärksamheten man får i dessa kläder tro det eller ej. jag tycker ba det är fint och vill ha det på min kropp punkt slut.
men det är som att folk tänker att --jaha klär du dig sådär får du skylla dig själv att folk kommenterar och tar kort etc----. man ba : jaha ska vi säga så till tjejerna för typ hundra år sen som började använda byxor? att de får förstå att folk kommer skratta ut dem och skylla sig själva?
nu är lolita iofs extremt feminint medan byxor är maskulint och som vi alla vet värderas maskulint kodade aktiviteter, kläder, uttryckssätt etc som mer giltiga i dagens samhälle och har väl fan alltid gjort.
 jag tycker det är jätteviktigt att visa att jag kan ha rosa gulliga traditionellt feminina kläder MEN HÖR OCH HÄPNA ändå få bli tagen på allvar.

jaja back to uppmärksamhetsproblemet
motivational qoutes att ha som mantra i huvet när d blir jobbigt att alla stirrar på en för man ser ut som en barbapappa:

jag klär inte ut mig, jag klär upp mig
livet e för kort för att ha tråkiga kläder
jag e amy diamond och jag kan göra vad jag vill
hanna montana säger att ingen e perfekt men här e jag
fuck u patriarkatet

jag e tjock du e ful jag kan banta va kan du (fast den är rätt dålig pga gillar att va tjock och man blir inte gladare av att kalla nån annan ful i längden)




hoppas ni alla antecknar detta det är mkt viktigt. detta e mitt liv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar